Светосавски дани

svetosavski dani

Светосавски дани

Ове године по први пут ће у нашој школи бити обележени Светосавки дани. Циљ овог обележавања је представљање успешне реализације разних пројекта, радова, презентација као и талената ученика. Први Светосавски дан је обележен 23. јануара презентацијом ученица III-1п. Нова сазнања и занимљивости су нешто што је свако понео са собом по завршетку презентације.

Други Светосавски дан обележен је 24. јануара читањем ученичких радова обајвљених у Зборнику књижевног стваралаштва младих Србије. Презентација ученичких радова је одржана у свечаној сали наше школе, уз присуство ученика, профеосора као и псхихолога и педагога. Овогодиши зборник је по први пут био испуњен оволиким бројем радова из једне школе. Одељење које се изузетно истакло је II-2хт , са својих 8 радова. Остала одељења из којих су ученички радови штампани у Зборнику су: II-1п III-7e као и III-1г. Читање радова пропраћено је са великом пажњом, и праћено аплаузима, који ће у знатној мери утицати на самопоуздање и подстрек овим младим, можда будућим писцима. На основу успеха одељењаII-2хт, изабрала сам једну ученицу да ми открије пар детаља о успешном писању у оквиру одељења. Тамара Обреновић је била расположена за разговор на ту тему.

1. Колико дуго сте спремали своје радове и колико сте труда уложили у њих?
Ови радови су заправо наши писмени задаци, које смо радили у другом полугодишту прве године. Спремали смо се као и обично. Дошли смо на час са неком идејом о томе о чему ћемо писати. Мислим да је генерално свима који су писали много помогло читање књига, јер када човек не би читао он ништа не би могао да напише. Због свега тога сматрам да је то била наша припрема.

2. Да ли је био у питању групни или индивидуални рад?
Почело је као тимски, али се завршило каоиндивидуални рад . У суштини, ми смо били подељени у неколико група на писменом, где је свака група имала различиту тему. Свако од појединаца је биорао тему на основу неког свог осећаја, па је и изабрао оно што му највише одговара, односно оно где би могао да да свој максимум.

3. Судећи да је велики број ученика из једног одељења опредељен за овај пројекат, да ли могу да кажем да се ради о једној врсти талента или заправо само о љубави према писању и њеним чарима?
Мислим да има и талента и љубави према писању зато што љубав није довољно јака да испише све те речи, као што ни таленат није јак, ако нема љубави да се то пренесе на папир. Такође, мислим да нам је професор изузетно помогао тако што нам је стално причао добробитима читања лектире, а поред њих и осталих књига и тако пробудио у нама вољу за читањем и писањем.

4. Шта вас је мотивисало да пишете за Зборник књижевног стваралаштва младих Србије?
Нама је први мотив био писмени задатак, а када смо сазнали да ће наши радови бити послати на конкурс, били смо одушевљени и почели смо да верујемо у то што радимо и у то да професор није ту само због оцена, већ и због нечег другог, значајнијег и већег.

5. Колико радова ученика наше школе је објављено у Зборнику?
Из наше школе је објављено чак 13 радова, од тога 8 радова су написали ученици мог одељења и због тога смо посебно поносни.

Трећи Светосавски дан је обележен 26. јануара презентацијом ученица III-1хт на тему Рециклажа, о заштити животне средине, као и предавањима о електронском отпаду и о ХИВ-у, које су одржали ученици I-1хт, II-1хт i III-1хт. Ова предавања су обележила трећи, уједно и последњи Светосавски дан у нашој школи.

Александра Јанкоски