Пети дан – Прунду

Четвртак, 10.10.2024.год.

Планиране активности биле су везане за упознавање ученика упознати са Геогебром, иновативним алатом за математичко моделирање и визуализацију. На самом почетку, презентоване су основне функције програма, укључујући алате за скицирање, мерење димензија и додавање текстура. Ученици су добили упутства о томе како да користе Геогебру за скицирање својих модела кућа.

Ученици су радили у истим тимовима као и предходних дана, што је подстакло још бољу сарадњу и размену идеја. Упутствени материјали су им помогли да додају детаље као што су прозори, врата и кровови, као и да одреде тачне димензије својих кућа. Такође, сви наставници у мобилности су им указивали на важност стварања реалистичних приказа, ослањајући се на геометријске принципе. 

Након што су завршили моделе својих кућа, ученици су прешли на следећу фазу пројекта —  

презентовање свих радова у Геогебри свим члановима тима, делићи своје идеје и добијајући повратне информације од других. Ова размена искустава допринела је развоју критичког мишљења и презентацијских вештина код ученика.

Након презентација, сви партнери су отпутовали у Коману, где смо имали радионицу за израду мале воденице од дрвета, коришћењем математичких принцима приликом стварања. Ова воденица, као румунска историјска знаменитост, представља важан део културног наслеђа и својеврсни симбол традиционалног начина живота. У радионици, ученици су имали прилику да уче о традиционалним техникама обраде дрвета, као и о историји и значају воденица у румунској култури.

По завршетку свих активности, вратили смо се у школу домаћина, где је организована свечана додела сертификата члановима пројекта. Овај догађај је био праћен приредбом и заједничким ручком, чиме смо заокружили успешан завршетак свих активности у оквиру ове мобилности и ојачали тимски дух.