Кримповање UTP каблова и пројектовање мрежне топологије у локалној рачунарској мрежи

Колегиница Милена Вучићевић је 30. 05. 2023. одржала угледни час КРИМПОВАЊЕ UTP КАБЛОВА И ПРОЈЕКТОВАЊЕ МРЕЖНЕ ТОПОЛОГИЈЕ У ЛОКАЛНОЈ РАЧУНАРСКОЈ МРЕЖИ за стручно веће Хемија и представила приказ часа у коме су учествовали ученици одељења III4e. Угледни час је део дисеминацијских активности у оквиру Еразмус+ пројекта Иновативне наставне методе и стратегије у
образовању.

Циљ часа је био оспособљавање ученика за коришћење алата за кримповање и формирање основне рачунарске мреже.

Задаци који су ученици имали приликом реализације часа су да:

  • Истраже који алат се користи приликом израде мрежних каблова, шта су то локалне рачунарске мреже, како се формирају…
  • Објасне на који начин и са којим алатом треба направити мрежни кабл, како треба да провере његову исправност и зашто је то важно.
  • На основу дате слике у Packet Tracer-у поставе мрежне компоненте.
  • Ураде конфигурацију радних станица и тестирају мрежне параметаре на свакој радној станици.
  • Изврше тестирање везе између радних станица

На овај начин ученици повезују своје теоријско знање, практичне вештине, користе алат у раду, користе одређени програм, интернет… постају мотивисанији за рад и учење.

Такође, ученици који брже заврше свој рад објашњавају осталим ученицима поступке израде мрежног кабла и помажу око задатака у самом програму, а наставник само пасивно посматра, и коригује поступак израде само у случају када ни један ученик није сигуран како треба задатак да се уради.

Подстиче се и међувршњачко учење, ученици постају мотивисани за рад, повећава се њихова концентрација и надмећу се у решавању задатака.

Наставник има менторску улогу, контролише процес стварања и активност сваког ученика, упућује их на то шта треба побољшати. Наставник прати, пружа подршку и усмерава ученике током целог процеса и подстиче ученике на стваралачко мишљење што је битно у даљем процесу оцењивања.